TRYB JASNY/CIEMNY

Makaron ze szparagów z botwinką

Sezon na szparagi w pełni. Co powiecie naaaa... przepyszny makaron z liśćmi botwinki i orzechami? Smaczny jako przekąska lub element dania. Świetny w sezonie, który mamy, więc koniecznie spróbujcie :) Ja wykorzystałam białe szparagi, ale z zielonych jest jeszcze smaczniejszy!

Przepis na 2 porcje:
  • 20 g smalcu ze skwarkami (lub masła, oleju kokosowego do smażenia)
  • 300 g szparagów (białe lub zielone)
  • 100 g liści botwinki
  • 20 g ulubionych orzechów do posypania (ja użyłam orzechów włoskich)
  • sól, pieprz, odrobinka bazylii i oregano
Na patelni rozgrzać tłuszcz. Botwinkę umyć i posiekać.
Ze szparagów zrobić obieraczką wstążki po wcześniejszym odłamaniu twardej końcówki (białe szparagi trzeba również wcześniej obrać).
Wrzucić na rozgrzany tłuszcz i smażyć 3-5 minut (najlepiej sprawdzić widelcem czy makaron lekko zmiękł, ale dalej jest jędrny). Następnie wrzucić posiekane liście botwinki i chwilę smażyć razem ze szparagami. Podawać w dowolny sposób.
Świetnie smakuje jako oddzielne danie np z sadzonym jajkiem lub jako element obiadu z miesem :)
Makro (1 porcja z orzechami włoskimi na smalcu): około 194 kcal
B: 5,8
T: 16,2
W: 6,5*

*Niestety nie znalazłam wartości samych liści botwinki, więc wliczona jest zawyżona wartość (całej botwinki z korzeniem). Same liście na pewno będą miały dużo mniejszą ilość węglowodanów.

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

Komentarze

Polecane posty

instagram @keto__reva