TRYB JASNY/CIEMNY

Kotlety rybne z brokułem (lub kalafiorem)

Jestem wielką fanką placuszków, kotlecików, co ewidentnie widać w przepisach na moim blogu. Dziś wersja z rybą :)

Przepis na 8 kotlecików:
  • 150 g świeżej, surowej ryby (lub mrożonej, mocno odciśniętej z wody)
  • 30 g różyczek surowego brokuła (można zamienić na kalafior) 
  • 1 jajo
  • ok 30 g smalcu/masła do smażenia
  • sól, pieprz, ulubione zioła, koperek, natka pietruszki, cebulka, czosnek
Świeżą rybę (użyłam szczupaka, każda biała ryba się nada np dorsz) wyfiletować, zedrzeć skórę, usunąć ości pęsetą i pokroić na malutką kosteczkę jak na tatar (lub od razu pokroić mrożony filet).

Dodać starty na tartce brokuł. Wbić jajo i doprawić. Dokładnie wymieszać całość.
Usmażyć kotleciki na rumianio z obu stron na rozgrzanej patelni na małym ogniu. Wykładać łyżką małe porcje. Najlepiej smażyć przez kilkukrotne przewracanie z jednej strony na drugą, aby ryba dokładnie się upiekła. Podawać na ciepło lub zimno :)

Makro (pół porcji, 4 kotleciki z wliczonym smalcem do smażenia): około 242 kcal
B: 17,3
T: 18,4
W: 0,8*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach.

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

Komentarze

  1. Ja zrobiłam na dorszu właśnie i wyszło super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała ryba pasuje do nich idealnie. Cieszę się, że smakowało!

      Na zdrowie i rownież pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @keto__reva