TRYB JASNY/CIEMNY

Biszkopt z 3 składników

Jeśli szukacie najprostszego na świecie biszkoptu w wersji low carb to trafiliście idealnie! Na moim blogu znajdziecie puszyste racuszki z 3 składników, które osobiście bardzo polecam. Przepis tutaj [klik]. Dlaczego o nich wspominam? Bo przypadkowo odkryłam proporcje idealne nie tylko na racuszki. 1:10:10 czyli 1 jajo, 10g mąki i 10g oleju. I to rozwiązanie idealnie sprawdziło się w roli ciasta do biszkoptu. Spójrzcie poniżej :)
Przepis na 2 blaty (średnica 25cm):
  • 6 jaj
  • 60g mąki kokosowej*
  • 60g rozpuszczonego oleju kokosowego (rozpuszczone masło w wersji z nabiałem)
  • dodatkowo: 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia/sody +łyżeczka octu (i bez tego rośnie, więc można pominać)
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia*
  • opcjonalnie: wanilia, cynamon lub kakao w wersji kakaowej
*Każda mąka kokosowa chłonie płyny w inny sposób, więc można dodać 40 g, zobaczyć jaka jest konsystencja masy i dodać resztę. Masa powinna być gęsta, ale nie grudkowata. Można też dodać ok 50-100ml mleka kokosowego/migdałowego, jeśli wyjdzie zbyt gęsta.
*Uwaga z ilością, bo biszkopt sam w sobie jest lekko słodki.

Jaja spienić mikserem na puszystą masę (z ewentualnym dodatkiem słodzidła). Wystarczy 5 min miksowania. Można również osobno ubić białka ze słodzidłem, a następnie wmiksować delikatnie żółtka. Dodać przesianą mąkę kokosową, olej i proszek/sodę. Dokładnie, ale delikatnie wymieszać lub bardzo krótko zmiksować na najniższych obrotach (jeśli masa będzie bardzo gęsta trzeba dodać odrobinę mleka, powinna mieć konsystencję gęstej śmietany jak w przepisie na racuchy) i wstawić do nagrzanego piekarnika na 25 minut w 180 stopniach w tortownicy o średnicy 25 cm (najprościej silikonowa, nie wymaga smarowania tłuszczem). Można wyciągnąć od razu po upieczeniu i pokroić nożem na 2 blaty biszkoptowe. 

Jeżeli chcemy upiec więcej blatów możemy zrobić to osobno (wersja preferowana) lub upiec razem i zwiększyć czas pieczenia. Nie ma żadnych reguł typu: jaja w temp. pokojowej czy osobne ubijanie białek i żółtek. Wystarczy 1 miska i mikser :) 

Biszkopt można wykorzystać do wielu przepisów z mojego bloga lub po prostu podać przesmarowany bitą śmietaną i przełożony owocami. 


Makro (2 blaty z przepisy):
B: 48
T: 96,9
W: 10,8


Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

Komentarze

  1. Czy można zamienić jaja na siemię lniane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc jestem przeciwnikiem poddawania obróbce nasion/orzechów/awokado. Nie mam pojęcia jakie proporcje i jak należałoby to zrobić, bo nigdy nie próbowałam. Może lepszy byłby biszkopt bananowy jako zamiennik jajecznego? Trochę węgli więcej, ale dużo zdrowiej :)

      Usuń
  2. Hej, czy ten biszkopt nada się do tiramisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Nasączony kaka będzie przepyszny ;)

      Usuń
    2. Kawą miało być ;)

      Pozdrawiam i udanego wypieku ;)

      Usuń
  3. Czy mogę do ciasta dodać pokrojone owoce i tak zapiec ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, wyjdzie owocowe ciasto :)

      Pozdrawiam i smacznego!

      Usuń
  4. Zrobiłam podwójną porcję, bo mam tylko dużą blachę... masa była grudkowata wiec dodałam mleczko kokosowe - wstawiłam do piekarnika na 25 min... rosło, rosło iiiiiii przestało - opadło w środku :( nie jest jednak twarde i mimo wszystko jest smaczne ale za cienkie zeby przekrocić wzdłóż.. mam do tego przygotowaną masę kokosową z przepisu bounty (bo chciałam nia przełożyć biszkopta) i teraz mysle jak uratować sytuację ? HELP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że najlepiej będzie wyłożyć masę bounty na nasączony czymś (np alkoholem) biszkopt bez krojenia i polać czekoladą lub polewą z bloga. Będzie pyszne Bounty :) A czemu ciasto opadło to nie mam pojęcia, bo mi się tak nie zdarzyło chociaż już miałam sytuację, że nie wyrosło wcale. Wypieki z mąki kokosowej rosną nieco mniej niż z innych mąk, ale mimo to rosną. Być może mąka była zbyt ciężka i gęsta lub za mało zmielona tym bardziej, że masa była grudkowata to prawdopodobne. Następnym razem można spróbować z innej :) Jeśli chodzi o to z jakich ja piekę to zazwyczaj: Intenson, Agnex czy Cocostyle. Te 3 firmy są całkiem niezłe jeśli chodzi o ciasta i 99% przepisów z bloga to właśnie z tych mąk kokosowych.

      Pozdrawiam i mimo wszystko życzę smacznego ciasta :)

      Usuń
    2. biszkopta/zakalca zjadlam sama a mase zamrozilam - haha :) na dniach spróboje z nowym biszkoptem i wtedy napisze jak wyszlo, ale dziekuje za rady :) pozdrawiam również !

      Usuń
    3. spróbuję *

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że się uda piękny i nie opadnie :) Konsystencja gęstej śmietany przed pieczeniem pożądana :)

      Pozdrawiam i trzymam kciuki za kolejną próbę :)

      Usuń
  5. Hej. A czy zamiast mąki kokosowej można dodać mąkę migdałową ? Co trzeba jeszcze zmodyfikować ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdzie, ale trzeba użyc sporo więcej mąki. Ja nie piekę orzechówm więc niestety nie podam proporcji (pisałam o tym w artykule "dlaczego nie piekę orzechów").

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. A czy kokos nie zalicza się do orzechów?

      Usuń
    3. Zalicza, ale jako jedyny ma niemal całkowitą przewagę stabilnych kwasów tłuszczowych nasyconych :) Pozostałe orzechy i nasiona niestety (lub stety właściwie) w przewadze niestabilnych stąd lepiej je spożywać na surowo lub z delikatną obróbką - blanszowanie czy moczenie w wodzie.

      Usuń
  6. Ale odwaliłam :D pacze na ten mój biszkopt jak się piecze a on ni huhu nie rośnie, na sam koniec pieczenia zdziwiona że nie urosło, zerknelam na przepis i mnie olśnilo, nie dodałam masła... Mam nadzieję że to co wyszło będzie zjadliwe :D

    OdpowiedzUsuń
  7. On nie rośnie dużo, ale powinien być fajny, napowietrzony :) Jak nie było tłuszczu, a mąka jest słabej jakości to niestety może wyjść suchy. Ale zawsze można nasączyć! :)

    Pozdrawiam i życzę pysznego biszkoptu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały biszkopt 😁😉😘🙋 dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej, czy zdarzyło Ci się dodać do niego coś "cięższego"? Mam na myśli trochę zmielonych orzechów włoskich - pod orzechowiec :) Wiem, że sama nie pieczesz orzechów, ale może znajdzie się jakaś wskazówka :) Hm, może wystarczyłby taki miodowy kolor, ale nie wiem, czy np. kawa nie będzie zbyt wyczuwalna...

    Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zmniejszyć ilość mąki i dodać łyżeczki kakao, żeby uzyskać ciemniejszy kolor i łyżki orzechów - biszkopt wyjdzie twardszy, więc powinien się sprawdzić przy orzechowcu - ale przy nim polecałabym raczej blaty z kruchego ciasta, które od masy i orzechów fajnie ściągną smak :) Przepisy są na blogu.

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedzi! Faktycznie biszkopt jest chyba za miękki i lekki do orzechowca, jednak gorszy jest posmak sody. Następnym razem faktycznie ją pominę.

      Obawiałam się, że kruche ciasto będzie zbyt chrupiące w takim zestawieniu, ale trzeba eksperymentować :D Czego się nie robi dla męża na keto <3

      Usuń
  12. Hejka. A ja mam pytanko czy wyjdzie bez jajek, w sumie to bez białka jajka? Tzn. zrobić pianę z aquafaby i dodać tylko żółtka. Czy jak aquafaba to już słabo keto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez jajek niestety nie wyjdzie. Co do aquafaby - nie mam pojęcia, nigdy jej nie używałam. Warto spróbować - może na małej porcji w kokilce?

      Jeśli jednak szukamy "czystego" keto przepisu bez jajek - to są takie na blogu, także torciki :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Zabieram się do zrobienia biszkoptu. Jednak chciałabym zapytać czy jeśli podane wyżej proporcje wyleje do rantu o mniejszej srednicy, to czy biszkopt wyrośnie wyższy? Czy lepiej skorzystać z przelicznika formy i odpowiednią ilość do wielkości blaszki użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien wyjść wyższy skoro średnica mniejsza:) Nie trzeba przeliczać.


      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. Pomniejszyłam proporcje do mniejszej srednicy rantu. Przyznam że ciasto miałam grudkowate, pomimo dodania mleka. Biszkopt piekłam 40 min, ale po upieczeniu i wystudzeniu w środku było jakby zakalcowate, ściśle, wilgotne. Czy to normalne?? Co ewentualnie powinnam zrobić by było lepsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać mój wpis na temat mąki kokosowej - powinien być w poradach kulinarnych. Myślę, że wszystko wyjaśni.


      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Warto spróbować z inną mąką kokosową. Opisałam szeroko w poście na temat mąki, że mąka kokosowa jest kapryśna i mąka mące nierówna. Moje biszkopty też są inne w zależności od mąki (i firm) jakiej używam.


      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. Robiłam pierwszy i na pewno nie ostatni raz, jednak musiałem coś pomylić i trochę posolilam białka ja to wyczułam reszta domowników nie, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  17. A mogłaby Pani podać propozycje dla średnicy tortownicy 19 cm? Czytałam w Pani artykule o mące kokosowej że bardzo ważne są proporcje i bardzo mi zależy aby biszkopt wyszedł dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim blogu znajdzie Pani proporcje na podobną tortownicę, bo o średnicy 22. Niestety nie piekę na 19stce, więc nie pomogę w 100%. Proporcje są ważne, ale najważniejsza jest dobra mąka kokosowa. Po prostu biszkopt wyjdzie wyższy w małej tortownicy.

      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @keto__reva